Київський Book Box. Враження Етажерки

АПД Виявилось, що поки писала цей огляд, сервіс Book Box у старому вигляді вже перестав існувати, що будуть далі робити засновники Букбокс поки тримают у секреті, але новий проект готується, тож такі справи).

Зізнаюсь щиро, що хлопці і дівчата із Book Box вигадали проект моєї мрії – дарувати пакунки із тематичними підбірками книг! Тож, було особливо цікаво зазирнути до цього пакунка. Зізнання номер два, у тому, що мені важко вгодити. Тож, це була одночасно і ризикована справа.

Я обрала київський бокс, бо: а) Київ – це моє рідне місто, і мені цікаво про нього читати, і хочеться знати про нього більше, б) знаю, що це важка задача, бо ж насправді Київ у цьому сенсі є обділеним містом, і йому досі(досі!) не вистачає різножанрової цікавої та сучасної літератури про це місто. Тому було особливо цікаво дізнатись, що за книжки потраплять до пакунку.


Візуально книгопакунок виглядає ідеально – дизайнерське упакування, штучний м’якенький пухосніг (який щоправда може чіплятися до одягу), ретро-льодяник на паличці, тематична Добра листівка, дві закладинки BookBox, дві жуйки love is:) та дві коркові фігурки.

Книжкове наповнення боксу


Відразу скажу, про дві з трьох книжок з боксу я раніш ніколи не чула. Почну із найзнайомішої:

“Щоб жити. Розуміючи Київ”

Результат пошуку зображень за запитом "Щоб жити. Розуміючи Київ"

Про цю книжку я дізналась у момент її виходу. Подивились ролик, й ідея здалась мені дуже хорошою (не дивлячись на те, що у ній є доля піару). Цю книжку видала фарамацевтична компанія. Ідея полягала у тому, що соціальні працівники ходили до стареньких киян та допомагали їм із побутом, харчами та ліками, а головне були співрозмовниками. І от саме ці розмови-спогади стали цією книжкою. Книжка має досьє усіх героїв. Поділяється на розділи: Довоєнний Київ, Спогади про війну, Хрещатик – поранене серце міста, Київ починається з Подолу і тд. Кожен розділ складається із дуже суб’єктивних відгуків. З одного боку їх було цікаво читати (особливо класний вийшов розділ про Поділ, запам’ятись розповіді про єврейський квартальчик, та торговців, що перетинали Дніпро на човні, щоб приїхати на поділський базар), але ось цю суб’єктивність хотілось чимось урівноважити. Наприклад, фактами з історії. Їх в цій книжці дуже не вистачало. Тому деякі із розділів читати було нудно, бо відгуки перетворювались на “ох, як було колись гарно жити, а зараз не так”. Тим не менш, книжка має багато хорошого: цікаві ретро фото та власне живі відгуки свідків дуже різного Києва.

Читати: не дуже просунутим знавцям історії міста, щоб дізнатися трішки про старий Київ в очах його місцевих жителів.

Юрій Чикирисов “Шпана з євбазу. Комуналка”

Результат пошуку зображень за запитом "Шпана з євбазу. Комуналка"

Книжка, яка начебто є добіркою із двох художніх повістей про окупацію Києва та повоєнні роки. Насправді художнього в книжці мало. Це досить наївні, дуже просто написані твори, але із певною щирістю. Автор хотів зберегти свої спогади про історичні часи міста (трішки їх допрацювавши). Це історія про сім’ю хлопчика-підлітка та друзів під час окупації. Історія має багато подробиць про ті часи, але зосереджена на виживанні цієї сім’ї: де вони жили, де діставали продукти (як хлопчик пішки ходив до сусідніх сіл), як тікали полонені, як переховували єврейських дітей, яким вдалось вижити і тд. Часом аж занадто просто та одноманітно, як для художньої книжки, більше схоже на особисті спогади.

Читати: якщо цікавить побут та життя киян під час окупації, життя дітей, зокрема, і немає особливих вимог до стилю та глибини оповіді.

Богдан (Боб) Образ “Київ-Париж”

Результат пошуку зображень за запитом "Київ-Париж"

Третю книжку, зізнаюсь чесно, дочитати не змогла. Про неї із боксу почула уперше. Виявлоись, що це один із нора-друківських дебютів молодих авторів. Книжка щось середнє між особистим щоденником молодого “митця” та описами Києва та Парижа у стилі Вікіпедії. Основне запитання, яке виникло у мене: для кого це написано? Адже ті очевидні речі про Київ усі й так знають, про Париж, гадаю, теж, а читати те, що називають романом замість путівника, мені здається, не дуже зручно. Тож, ця книжка розлютила мене і засмутила. Найбільше Києва на її обкладинці, решта щось незрозуміле.


Я розумію, наскільки важко знайти гарні і притомні книжки про Київ, тому й не роблю суворого вердикту. А ідея та оформлення Book Box – дуже приємна. Я б і сама собі такі пакуночки робила б для дорогих мені людей).

І додам декілька книг, в яких частково можна прочитати гарні шматки про Київ:

“Вечірні крамниці вулиці Волоської” Галя Ткачук – книжка начебто дитяча, але нудно не буде і дорослим. Ось тут є справжній київських дух!

“Мабуть Естер” Катя Петровська – є декілька шматків про єврейський період Києва, про окупацію та Бабин Яр, дуже чуттєво і болісно, як на мене киянам обов’язково до читання.

І невеличка підбірка путівників від Настасії Євдокимової, як на мене досить цікава.

А які гарні книжки про Київ знаєте ви? Діліться)

2 Comments Add yours

  1. Daria Lukianchuk коментує:

    я тоже делала заказ с этого сервиса весной. я тогда пробовала тему “детективы”. мне попались Р. Гэлбрейт “Шелкопряд”, У. Коллинз “Лунный камень” и У. Крюгер “Звичайна вдячність”. из всех я пока прочла только последнюю, т.к. о неё меньше всего знала и было интересно. честно говоря, книжка зашла с натяжкой.
    жду с нетерпением обновления сервиса, чтоб попробовать новую тему заказать)

    Мой блог

    Вподобано 1 особа

    1. ksenyak коментує:

      не знаю, чи надалі у них будуть тематичні бокси. а щодо перших двох у детективному, то мають бути як мінімум не нудними, судячи із кількості схвальних відгуків

      Подобається

Залишити відповідь

