books: | Не смійте «Метрофобію» Мирослава Лаюка розуміти!

metrofobia_8

Це одна із небагатьох поетичних збірок, які я дочитала до кінця за два присісти. Я не великий знавець лірики, зізнаюсь. Щоб її системно читати, мені потрібно себе змусити. Можливо, це травми зі школи, де було забагато не надто гарної поезії, можливо, не вміння її пояснювати.

Ставлюсь до поезії через почуттєвий тест: торкнуло – моє, не торкнуло – відкладаємо. От на «Метрофобію» торкнуло. Не дивлячись, що взяла її читати в метро, поки їхала в інший кінець міста.( Так от, «Метрофобія» чудово читається в метро). Хоча й до метро не має жодного стосунку.

Ця поезія чіпляє – чіткими, небанальними образами, іронією, а часом і сарказмом, викликає посмішку від молодої, але такої щирої зухвалості. Не кидайте камінням, але мені здалось, що я читала такого оновленого, хіпстеруватого, карпатського Семенка. Хоча образи якраз у нього не хіпстеруваті, а дуже навіть рідні, теплі, із дитинства.

Це поезія, яку відразу хочеться назвати цілісною. Добірки збиті до купи міцною темою і не розпадаються, не гублять окремих віршів.

metrofobia_1

Найбільше запала мені «Дата смерті і дата народження». Така собі підбірка віршованих життєвих притч про приземлену смерть, і ще більш приземлене життя.

metrofobia_2

Screenshot_9

978-617-679-132-4_R2

Абсолютно чудові і сонячні «Шкільні дерева». Де вредний Лайук (який періодично забуває, як пишеться буква ю) розповідає історії груші, тополі, модрини, акації. Ну скажіть, чи не дивились у вікна на уроках на такі дерева? Ну і звичайно про найкращий вірш. Отак виглядає щирість, чи здається, що має виглядати.

Бонусом додам, що абсолютно прекрасними є в книзі ілюстрації художниці Жанни Кадирової, які теж чимось нагадують підземнотранспортні пейзажі.

І щоб не розкидуватись зайвими словами, наведу декілька віршів, що сподобались найбільш. А ви вже вирішуйте, торкнуло чи ні.

12188519_925236484180634_314478137_n

і вже наостанок

завершення

Трошки гламуру і про самого автора можна прочитати тут: Правила життя поета Мирослава Лаюка.

2 Comments Add yours

  1. vaenn коментує:

    така гарна розповідь!
    /от наскількі я поезію не розумію від слова “взагалі”, але тут торкає :)/

    Вподобано 1 особа

    1. ksenyak коментує:

      Дяки) от і мене торкнуло

      Подобається

Залишити відповідь

